Przy okazji tłumaczenia stron www zajmujemy się ich lokalizacją, czyli dopasowujemy długość tekstów tłumaczeń do zaprogramowanej wielkości okien, zakładek, przycisków (buttonów) czy banerów reklamowych, tak by układ elementów strony internetowej był poprawnie wyświetlany. Aktywnie szukamy synonimów i fraz, które swą długością w językach tłumaczeń nie przekraczałyby długości treści w języku źródłowym, o ile jest to w danym przypadku możliwe. W większości przypadków taka strategia sprawdza się dobrze z zachowaniem pierwotnej struktury witryny www. Tylko w rzadkich przypadkach niektóre elementy serwisu internetowego wymagają przeprogramowania.
Przetłumaczenie witryny internetowej Państwa firmy z pewnością przysporzy Wam wielu nowych klientów, o ile samo tłumaczenie będzie dobrze wykonane. Sugerujemy tłumaczenie strony www wraz z korektą native speakera docelowego języka przekładu, by przełożone treści brzmiały jak najbardziej naturalnie dla zadanej grupy docelowej i były pozbawione błędów literowych itp. Targetowanie ułatwi dodatkowa optymalizacja treści (SEO – z ang.
Search Engine Optimization)
w przetłumaczonej wersji strony www pod kątem wysokich wyników wyszukiwania (w tzw.
SERPach
– z ang.
Search Engine Results Page) dla żądanych wyszukiwarek internetowych. Póki co w Polsce przeważająca większość
internautów korzysta z wyszukiwarki
Google (znacznie ponad 90% rynku), a niewielki odsetek używa wyszukiwarki
Bing czy innych o marginalnym znaczeniu. Z kolei w USA istotnymi graczami na tym rynku są też wyszukiwarki
Yahoo, ASK czy AOL. Kolejnym środkiem koniecznym do uświęcenia celu zdobycia klientów zagranicznych będzie oczywiście dobranie komercyjnych fraz kluczowych i
pozycjonowanie przetłumaczonej strony pod te frazy poprzez dodanie wpisów do kilkudziesięciu najsilniejszych
katalogów stron www,
baz precli (napisanie artykułów do publikacji zewnętrznej – dziennikarstwo obywatelskie) oraz stworzenie
backlinków na zagranicznych
forach dyskusyjnych (marketing szeptany). Takie zróżnicowanie źródeł
pozycjonujących linków zwrotnych z pewnością zostanie docenione przez algorytm wyszukiwarki, np. wyszukiwarki Google.