Przy okazji tÅumaczenia stron www zajmujemy siÄ ich lokalizacjÄ, czyli dopasowujemy dÅugoÅÄ tekstów tÅumaczeÅ do zaprogramowanej wielkoÅci okien, zakÅadek, przycisków (buttonów) czy banerów reklamowych, tak by ukÅad elementów strony internetowej byÅ poprawnie wyÅwietlany. Aktywnie szukamy synonimów i fraz, które swÄ dÅugoÅciÄ w jÄzykach tÅumaczeÅ nie przekraczaÅyby dÅugoÅci treÅci w jÄzyku źródÅowym, o ile jest to w danym przypadku możliwe. W wiÄkszoÅci przypadków taka strategia sprawdza siÄ dobrze z zachowaniem pierwotnej struktury witryny www. Tylko w rzadkich przypadkach niektóre elementy serwisu internetowego wymagajÄ przeprogramowania.
PrzetÅumaczenie witryny internetowej PaÅstwa firmy z pewnoÅciÄ przysporzy Wam wielu nowych klientów, o ile samo tÅumaczenie bÄdzie dobrze wykonane. Sugerujemy tÅumaczenie strony www wraz z korektÄ native speakera docelowego jÄzyka przekÅadu, by przeÅożone treÅci brzmiaÅy jak najbardziej naturalnie dla zadanej grupy docelowej i byÅy pozbawione bÅÄdów literowych itp. Targetowanie uÅatwi dodatkowa optymalizacja treÅci (SEO – z ang.
Search Engine Optimization)
w przetÅumaczonej wersji strony www pod kÄtem wysokich wyników wyszukiwania (w tzw.
SERPach
– z ang.
Search Engine Results Page) dla żÄdanych wyszukiwarek internetowych. Póki co w Polsce przeważajÄca wiÄkszoÅÄ
internautów korzysta z wyszukiwarki
Google (znacznie ponad 90% rynku), a niewielki odsetek używa wyszukiwarki
Bing czy innych o marginalnym znaczeniu. Z kolei w USA istotnymi graczami na tym rynku sÄ też wyszukiwarki
Yahoo, ASK czy AOL. Kolejnym Årodkiem koniecznym do uÅwiÄcenia celu zdobycia klientów zagranicznych bÄdzie oczywiÅcie dobranie komercyjnych fraz kluczowych i
pozycjonowanie przetÅumaczonej strony pod te frazy poprzez dodanie wpisów do kilkudziesiÄciu najsilniejszych
katalogów stron www,
baz precli (napisanie artykuÅów do publikacji zewnÄtrznej – dziennikarstwo obywatelskie) oraz stworzenie
backlinków na zagranicznych
forach dyskusyjnych (marketing szeptany). Takie zróżnicowanie źródeÅ
pozycjonujÄcych linków zwrotnych z pewnoÅciÄ zostanie docenione przez algorytm wyszukiwarki, np. wyszukiwarki Google.